Aktuális nemzetközi projektek

Comenius – Mind the Gap

2011-2013

 

Multilaterális project (2011-2013), ami elősegíti, hogy egymás különbözőségeit megismerjük, hirdessük, így ezzel ezt a „szakadékot” áthidaljuk.

 

Hat ország – Hat látogatás - Utazás egy életre
Ha felülsz az országokon áthaladó "Comenius- vonatra"

 

Részletes információkért kattintson ide.

 

Ahány ember, annyi világ. Mindenki máshogy látja a valóságot. Különböző helyen cseperedünk fel, különböző világ vesz bennünket körbe, így más és más tapasztalatokra, nézőpontokra teszünk szert.

  Minden kultúrának vannak értékei. Saját egyéniségünket tudjuk építeni kultúrákból. A szokások és szabályok eltérőségéből adódóan keletkezhetnek problémák a mindennapokban. Ha teljes tisztelettel fordulunk a másikhoz, és megértjük a „másságát”, akkor könnyen tanulhatunk tőle/róla és kultúrájáról, vallásáról.

  Fő célunk, hogy a diákok előítéletektől mentesen tudjanak idegen országbeli vagy idegen kultúrájú emberek felé közeledni. A látogatásokra elkészítendő bemutatókkal, valamint a mindennapi élethez kapcsolódó témák megbeszélése során még jobban megismerik saját és társaik környezetét.

  Szeretnénk, ha megértenék egymást a különbözőségek ellenére, hiszen mindegyikük ugyanahhoz a közösséghez tartozik: európaiak. Továbbá meg kell érteniük, hogy eltérőségükre tekintsenek előnyként, nem pedig hátrányként. Ez a project segít nekik felismerni - anélkül, hogy elhanyagolnák gyökereiket - azt, hogy ők egy európai közösség tagjai, amely közösség nem ismer országhatárokat.

  Ha a „SZAKADÉK” a különbözőség vagy a félelem szimbóluma, akkor mindenkit hívunk, hogy leküzdjük azt, és szálljon fel a Comenius-vonatra, szélesítse ki látókörét, kössön igazi barátságot országa határain kívül is.

Összefoglaló az eddigi látogatásokról és programjaikró

Első látogatás: Franciaország (2011. október)

Itthon:

Prezentációk elkészítése saját magunkról, környezetünkről
Videó-készítés: Egy napom az iskolában

Franciaországban

Hétvégét mindenki a fogadó családdal tölti

1. nap : Project nap

  • Hivatalos köszöntő a Lycée Jean-Moulin iskolában
  • Elkészített videók, prezentációk megtekintése, majd megbeszélése multinacionális csoportokban
  • Európai divatbemutató: minden nemzet két-két tagja bemutatja országa jellemző viseleteit. Kvíz formájában a délelőtti események feldolgozása.

2. nap: Kultúra napja

  • Kirándulás Quimperbe
  • Idegenvezetés a francia diákok által: közös séta információáramlással
  • Szabad program Quimperben

3. nap: Iskola

  • Beszélgetés az eddigi élményekről egy amerikai idegen nyelvi asszisztenssel
  • Tanári meeting
  • A diákok a nap hátralevő részét a fogadó diákokkal töltik

4. nap: Kikapcsolódás Kirándulás Crozonba:

  • Labirintus: csoportokban
  • Kajakozás: Elméleti oktatás után irány a nyílt víz
  • Piknik a parton
  • .
  • Nemzetközi est
Az est, melyen megismerhetik egymást a szülők, tanárok, diákok. Az országok bemutatják videóikat a szülőknek, résztvevőknek. Diplomaosztó a résztvevő diákok, tanárok részére. Csemegéről a francia szülők gondoskodnak.

 

5. nap: Hazautazás, kivétel a török csapat

  • A török diákok iskolába mennek a francia diákokkal együtt.
  • Bevásárló-lista: török diákok elkészítik az előre megbeszélt árucikkekről az árlistát.


 

Második látogatás: Norvégia (2012. február)

Itthon:

Évszakokhoz köthető videók elkészítése

1. nap : Project nap

  • Hivatalos köszöntő a norvég iskolában (HVS)
  • Elkészített videók, prezentációk megtekintése, majd megbeszélése multinacionális csoportokban
  • Európai divatbemutató: minden nemzet két-két tagja bemutatja országa jellemző viseleteit. Kvíz formájában a délelőtti események feldolgozása. Berit Aunli olimpiai és világbajnok mesél a megfelelő síruházatról.
  • Nemzetközi est
Az est, melyen megismerhetik egymást a szülők, tanárok, diákok. Az országok bemutatják videóikat a szülőknek, résztvevőknek. Csemegéről a norvég szülők gondoskodnak.

2. nap: Kikapcsolódás

  • Sí: síoktatás, síelés közösen
  • Piknik a sípálya melett
  • Tanár meeting

3. nap: Kultúra napja
Kirándulás Trondheimba

  • ROCKHEIM norvég interaktív rock múzeum: idegenvezetés
  • Szabadidő
  • Ebéd: Pizzázás az Egon étteremben fantasztikus kilátással a város felett

Hétvége a családoknál

 

4. nap : Iskola
Helyi cégek, szponzorok prezentációja: Munka és üzlet a norvég közösségben
Diplomaosztó a résztvevő diákok, tanárok részére
Testbeszéd

5. nap : Iskola
Óralátogatás

6. nap : Francia diákok elkészítik a bevásárló-listát

 


Harmadik látogatás: Törökország (2012. április)

Itthon:
Videó-készítés: Ételek, étkezés témakör

1. nap : Project nap

  • Hivatalos köszöntő
  • Elkészített videók, prezentációk megtekintése, majd megbeszélése multinacionális csoportokban
  • Európai divatbemutató: minden nemzet két-két tagja bemutatja országa jellemző viseleteit. Kvíz formájában a délelőtti események feldolgozása.

2. nap : Kultúra napja

  • Kirándulás DENIZLI-PAMUKKALE-ba<6li>
  • Pamukkale-i mészkőmedencék
  • Piknik
  • Gyógyfürdő

3. nap

  • Óralátogatás
  • Főzőverseny : mulikulturális csapatok
  • Tanári kóstoló csapat
  • Beszélgetés a helyi ételekről
  • Bazárlátogatás
  • Tanári meeting

Nemzetközi est

Az est, melyen megismerhetik egymást a szülők, tanárok, diákok. Az országok bemutatják videóikat a szülőknek, résztvevőknek. Diplomaosztó a résztvevő diákok, tanárok részére. Csemegéről a török szülők gondoskodnak.

4. nap : Kultúra napja – és kikapcsolódás napja
Kirándulás KUŞADASIEPHESUS-hez

  • Szűz Mária otthona
  • Ősi város, Ephesus
  • Piknik, strandolás
Hétvége a fogadó családoknál
Bevásárló-lista: török diákok elkészítik az előre megbeszélt árucikkekről az árlistát.

 


 

Negyedik látogatás : Görögország (2012. október)

Otthon:
Prezentációk elkészítése : Játékok, hobbi témakör

1. nap : Project nap

  • Hivatalos köszöntő
  • Elkészített videók, prezentációk megtekintése, majd megbeszélése multinacionális csoportokban
  • Európai divatbemutató: minden nemzet két-két tagja bemutatja országa jellemző viseleteit. Kvíz formájában a délelőtti események feldolgozása.

2. nap : Kultúra napja

  • Kirándulás OLYMBOS faluba
  • Templom

3. nap : Kikapcsolódás napja

  • Kirándulás ARKASA múzeumhoz
  • Strandolás

4.nap : Strand

  • Játékok közös kipróbálása a tengerparton
  • Ebéd a Vasses kolostorban

5.nap :Szörf

  • Szörfoktatás és strandolás
Bolgár diákok elkészítik a bevásárló-listát.


 

Eredmények
Videók (minden országnak)

  • Én és környezetem.
  • Egy napom az iskolában.
  • Tevékenységek évszakonként
  • Ételek, étkezés
  • Túlélő csomagok
  • Összefoglaló videók (Törökországról, Norvégiáról)

Egyéb

  • Weboldal: Mind the gap (http://mind-the-gap.webnode.com)
  • E-twinning blog
  • Kérdőívek az egyes utazásokhoz (minőségbiztosítás)
  • Virtuális receptgyűjtemény

 


 

Nehézségek
Franciaországba nem egy napon érkeztek az országok; a tanár meetingen rögzítettük, hogy a következő alkalmakkor mindenki egy napon érkezzen.

Kezdetben nehezen vegyültek a diákok egymással, inkább saját barátjaikkal beszélgettek. Közös erőfeszítéseinknek köszönhetően sikerült megértetnünk velük, hogy a projekt pont arról szól, hogy ismerjék meg jobban a másikat, és cseréljenek eszmét az aktuális témákról.

A második utazás már sokkal zökkenőmentesebben sikerült. A negyedik utazás alkalmával sokan már ismerősként köszöntötték egymást, így az első naptól kezdve jó hangulat alakult ki.

Sajnos, az első úton a balszerencse is megtalálta a magyar csapatot. Két diák lekéste a repülőgépet, így hárman 2 nappal később jutottunk haza, de cserébe utaztunk a híres TGV vonattal.

  Két mobilitás között a tanórán kívül -illetve amikor a feladat azt éppen úgy kívánta és a tanmenet lehetővé tette, leginkább a nyelvórákon- az adott mobilitás által meghatározott feladatok megoldása zajlott. Minden mobilitás egy-egy nagyobb témát ölel fel, ezzel kapcsolatban készítettek a tanulók filmeket. A filmek elkészítését megbeszéltük, majd a diákok nekiálltak a szükséges anyagok összegyűjtéséhez. A munka folyamán időről időre megbeszéléseket tartottunk, ahol az addigi tapasztalatokat beszéltük meg, igyekeztünk a felmerülő problémákra megoldást találni. Az addigi munka felmérése, a hibák, problémák megoldása után a következő megbeszélésig terjedő időszak feladatait kiosztottuk. Felvázoltuk, hogy miképp lehet a következő munkaszakasz feladatait megoldani, és megállapodtunk a következő munkamegbeszélés időpontjában.
  A diákok egyénileg készítették el a videókhoz szükséges snitteket, majd azokat közösen összeállítottuk, összedolgoztuk.
  A mobilitásokra készülés a megbeszéléseken kívül, és ha az órák anyaga lehetővé tette, a tanórákon is zajlott. Minden lehetőséget megragadtunk, hogy a projekt eredményeit hirdessük. Minden mobilitás után tájékoztattuk az iskolavezetőséget és a kollégákat, a szülőket, illetve az adott mobilitásban akkor éppen részt nem vevő diákokat is.
  Az eredményekről egy mindent átfogó tájékoztatást a legvégén gondoltunk szervezni, ahol be tudjuk mutatni az itthoniaknak is a projekt termékeket.

  Következő utunk Bulgáriába fog vezetni, ahol a Fesztiválok, jeles események című témát fogjuk körbejárni. Időpontja: 2013. február.   Az utolsó látogatás alkalmával mi leszünk a házigazdák. Téma: IKT-eszközök, SNI-tanulók. Szeretnék ezen alkalomkor egy a project eddigi sikeréhez mérten is felejthetetlen záró hetet szervezni, óralátogatásokkal, sétahajókázással, érzékenyítő nappal, sportolással, esetleges informatikai/kommunikációs cég látogatásával (pl. IBM, NOKIA, HP).

Budapest, 2012. december 6.
Molnár István

 

* * * * * * * * * * * * * *

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
<<  Július 2018  >>
 H  K  Sz  Cs  P  Sz  V 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Dokumentumok

Galéria

Képek