IKT eszközök használata

 

Az infokommunikációs technológiák alkalmazása

 

Iskolánk a vonzáskörében a legjelentősebb informatikai képzést folytató iskola. A Petrik TISZK-kel való együttműködés eredményeként diákjaink az érettségi után magas fokú szakmai ismereteik birtokában rövidebb idő alatt szerezhetik meg az OKJ-s képesítések legtöbbjét.

Intézményünkben az infokommunikációs eszközök széleskörű alkalmazása természetes igény és nem csupán szakmaiságból adódó elvárás. Minden szakmai tanár számára természetes, hogy az iskolai hálózatot használja az órai feladatok kiosztására, beszedésére. A dolgozatoknál, tanórák szervezésénél használjuk az intranet adta lehetőségeket, pl. csoportmunka googledocs segítségével, google csoport. Gyakorlati órákon a tanári magyarázat NetOp segítségével zajlik. A 2012/13-as tanévtől kezdve a Moodle keretrendszert használjuk.

A neumannos e-portálon az egyes tantárgyak különálló kurzusokként jelenek meg, melyeket az adott tárgyat tanító tanár tölthet fel tartalommal és feladatokkal. Ezeket a kurzusokat az adott tárgyat tanuló diákok érhetik el akár otthonról is. Az elektronikus formában feltöltött feladatok elérése és a dolgozatok beadása így az interneten keresztül történhet. Az e-portál lehetőséget ad a tanulói teljesítmény értékelésére, tudás mérésére. A rendszer átfogó információt nyújt az adott tananyag éves struktúrájáról, így a tanár és a diák számára egyaránt áttekinthetővé teszi az oktatás tartalmát.

Tanáraink nagy része az elmúlt év pályázatainak keretei révén lehetőséget kért és kapott interaktív tábla használatának megismerésére, a módszertani lehetőségek tananyagba történő beépítésére. A matematikatanárok között sokan alkalmazzák szemléltető céllal a GeoGebrát, GoogleSketchUp programot, motiválva a diákokat, segítve a tananyag megértését.

Az idegen-nyelvi munkaközösség a nem szakmás munkaközösségek közül elsőként alkalmazta a web2.0-s technológiákat a web2.0 projekttel kapcsolatosan 2008/09-től kezdődően. Később a természettudományi és a humán munkaközösség több tanára is a googledocs és csoportmunka alkalmazásával kérte a beadandó feladatok megoldását, csoportmunkák elkészítését.

Informatikai szakmai nyelvet tanítunk, a nyelvi előkészítő tagozaton a 13. év végén akár szakmai angol nyelvvizsgát is tehetnek diákjaink. Rendszeresen készülnek művészettörténet, magyar, történelem és egyéb órákra internetes és könyvtári kutatómunkára épülő dokumentumok, prezentációk.

Az infokommunikációs technológia egyik eklatáns példája az elektronikus napló. Iskolánkban az elektronikus napló a régi hagyományos papír alapú naplót váltotta fel a 2007/2008-as tanévtől kezdődően. Ennek üzenő felülete hatékonyabbá tette a partnerek közti kommunikációt. Diákjaink távollétük idején is pontos információkat szerezhetnek be a tananyagról, kiadott feladatokról. A szülők gyermekük jelenlétével, tanulmányi előrehaladásával kapcsolatosan napra, sőt tanórára kész információkkal rendelkeznek.

 

* * * * * * * * * * * * * *

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
<<  Március 2021  >>
 H  K  Sz  Cs  P  Sz  V 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Dokumentumok

Galéria

Képek